טיפולים

טיפולי חניכיים

טיפול הנועד להסרת משקעי אבנית וכתמי פיגמנטציה מהשיניים. המצאות משקעי אבנית מהווה קרקע לפעילות חיידקית ומונעת ממברשת השיניים לנקות את השיניים באופן יסודי. האבנית גורמת לדלקת בחניכיים, לדימום בצחצוח ולריח רע מהפה. המצאות אבנית על משטחי השיניים ומתחת לקו החניכיים לאורך זמן עלולה לתרום להתפתחותה של מחלת חניכיים שתפגע באחיזת השיניים בעצם ותגרום לאובדן שיניים עתידי.ביצוע תחזוקות תקופתיות ע"י שיננית יותאמו אישית לכל מטופל

ניקוי חניכיים "עמוק"  נועד להוריד רובד חיידקי הקיים מתחת לקו חניכיים והורדת מדדי דלקת. הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית . במהלך הטיפול מנקים את פני שטח השורש מאבנית, רקמה דלקתית וחיידקים,.הטיפול לרוב מבוצע במספר מפגשים, תוך שימת דגש על שיתוף פעולה בביצוע ניקוי ביתי קפדני מצד המטופל. במרפאיתנו תיבדק/י ותטופל/י על ידי ד"ר חנה טנצר, מומחית בחניכיים (פריודונטיה) אשר תלווה אותך באופן צמוד בטיפול במחלת החניכיים ובתחזוקה השוטפת.

נגרמת בעיקרה על ידי חיידקים אך עלולה להיות משופעת ממצב סיסטמי, עישון מרכיב גנטי ולחץ. מחלת החניכיים פוגעת במערכת התמיכה של השיניים המאופיינת בנסיגה של העצם ורקמה רכה (חניכיים). המחלה מאופיינת בחניכיים אדומות ותפוחות, כיסי חניכיים עמוקים סביב השיניים, שיניים ניידות עד כדי נשירה ולרוב מלווה בריח פה לא נעים אופייני. הטיפול במחלות החניכיים מתחלק לטיפול שמרני על ידי הסרת אבנית, הקצעת שורשים ושמירה על הגיינה ולטיפול כירורגי הכולל ניתוחי חניכיים שמטרתם לנקות את האבנית במקומות קשים לגישה, צמצום כיסי החניכיים ויצירת אזורים הניתנים לניקוי בקלות על ידי המטופל,כמו כן במקרים יחודיים יבוצע ניתוח רגנטיבי לשם בניית עצם בנגעים סביב שיניים. במרפאיתנו תיבדק/י ותטופל/י על ידי ד"ר חנה טנצר, מומחית בחניכיים (פריודונטיה) אשר תלווה את תכנית הטיפול המתאימה במיוחד בעבורך.

נסיגת חניכיים מתאפיינת בחשיפת שורשי השן. תופעה זו מלווה לעיתים ברגישות לשינוי טמפרטורה,אסתטיקה לא רצויה, וסיכוי מוגבר לאובדן שיניים עתידי

אופן הטיפול בנסיגת חניכיים ייקבע לאחר אבחון ע"י מומחית חניכיים

ייתכן ויומלץ טיפול שמרני או כירורגי – השתלת חניכיים.

ביקור קבוע אצל מומחה החניכיים יכול לגלות התהוות נסיגות חניכיים בשלבים מוקדים וטיפול מוקדם ויעיל .

לאחר בדיקת חניכיים מקיפה יוחלט אם יש צורך בביצוע שימוש בחומרי תוסף אשר מוחדרים לכיס התת חניכי ומטרתם הורדת מדדי דלקת חניכיים וחיידקים.

קיימות שני תרופות אופציונליות המשמשות נגד מחלות חניכיים : פריוציפ וארסטין.

תדירות והחלטה על שימוש בחומרי התוסף תבוצע בהתאמה אישית למטופל

טיפול שתלים צריך להיות מבוצע לאחר טיפול חניכים מקיף ושליטה בדלקת חניכיים מחקרים רבים הדגימו כי מטופלים בעלי עבר של דלקות חניכיים עלולים להדגים יותר מקרים של כישלון שתלים. מומלץ לבצע בדיקת חניכיים מקיפה טרם ביצוע השתלה.

יש לבצע תחזוקות שוטפות (ניקוי ע"י שיננית ) ובדיקת חניכיים שנתית לאחר ביצוע שתלים.

בקרב נשים בהריון הסובלות ממחלת חניכיים גדל פי 7 הסיכוי ללדת לידה מוקדמת ועוברים במשקלי לידה נמוכים בהשוואה לנשים בהריון ללא מחלת חניכיים. יש חשיבות רבה טרם כניסה להריון ומהלך הריון להבדק ע"י רופא חניכיים לשימור בריאות האם והעובר.

אחראית תחום

ד"ר חני טנצר, DMD