פה בריא וגוף בריא

ישנם יחסי גומלין והשפעה הדדית בין מחלות חניכיים לבין הבריאות הכללית של הגוף. קשר הדוק זה בין מחלות חניכיים לבין בריאות הגוף מתבטא בהשפעה של מחלות החניכיים על החמרת מצבים בריאותיים ומנגד, בהשפעת מצבים בריאותיים שונים על החומרה וההתקדמות של מחלת החניכיים.
סוכרת היא מחלה כרונית בעלת השפעה על תפקוד מערכות שונות בגוף. הסיבוכים מהמחלה יכולים לפגוע בתהליך ההחלמה ואיברים שונים בגוף כגון לב, כליות, מערכת העצבים, ראייה ובמצב בריאות חלל הפה ורקמת החניכיים.

הקשר בין מחלת חניכיים ומחלות סיסטמיות

רמות גבוהות של שומנים בדםמצב נפוץ בסוכרת מסוג 2 – נמצאו גם הם כפוגעים בבריאות החניכיים.

פה-בריא-וגוף-בריא

בריאות הפה בקרב חולי לב

קיים קשר חזק בין בריאות הפה ומחלות לב, מחלות כלי דם ושבץ מוחי.

החיידקים הגורמים לדלקת החניכיים עלולים לחדור למחזור הדם ולנדוד לאיברים מרוחקים בגוף, עליהם הם עלוליםלהתיישבולפתח דלקת. אחת התוצאות של נדידת חיידקים עלולה להיות עליה במצב דלקתי בחלק הפנימי של כלי הדם, הגורמת להאצת חסימת כלי דם והשפעה על זרימת הדם. הסיכון ללקות במחלות לב, מחלות כלי דם ושבץ מוחיכשישנה מחלת חניכיים בלתי מטופלתגבוה פי 3-5 ממצב בו החניכיים בריאות ומטופלות.

מחלת חניכיים בזמן ההריון

כאשר קיימת מחלת חניכיים בלתי מטופלת אצל אישה הנכנסת להריון, ישנם סיכונים מוגברים לאישה ולילוד. נדידת החיידקים מחלל הפה דרך מחזור הדם עלולה להגיע עד לשליה ולהגביר את הסיכון ללידה מוקדמת ולמשקל יילוד נמוך בלידה.

ההורמונים המופרשים במהלך הריון עלולים לגרום להאצה בהתפתחות מחלת החניכיים, נסיגת חניכיים אובדן עצם ושיניים.

מחלת-חניכיים-בזמן-ההריון

אוסטאופורוזיס

גם בריאות העצמות קשורה לבריאות חלל הפה. מחלת חניכיים ומחלת אוסטאופורוזיס גורמות שתיהן לאובדן עצם ושינוי בדחיסות העצם. כאשר קיימת בעיה המלווה בירידה בצפיפות העצם, קיים סיכון מוגבר להחמרת מצב מחלת החניכיים.

אז מה כל זה אומר? שאנו צריכים להשקיע זמן וכוחות בשמירה על כל חלקי גופנו .

יש לבצע בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים ורופא מומחה חניכיים, כמו כן אצל רופא המשפחה כדי להבטיח רפואה כוללת ושלמה.

לקביעת תור עם ד”ר חני טנצר, מומחית למחלות חניכיים, השאירו פרטים בטופס או צרו קשר עם המרפאה שלנו בטלפון 03-6163480 או בוואטסאפ 054-9899288