טיפולים

רפואת הפה

ריח רע מהפה (הליטוזיס) הינו תופעה שכיחה ולה השפעה אישית וחברתית ניכרת. ריח הפה משתנה בעוצמתו לאורך היום וישנם גורמים שונים ומגוונים המעצימים אותו. במרפאתנו אנו מציעים אבחון על-ידי ד"ר טלי שני, מומחית בתחום, באמצעות מיכשור ייחודי, ייעודי לבדיקת מקור ריח הפה. אנו מציעים גישה מתקדמת לטיפול ומניעה.

,אנשים רבים בעולם סובלים מיובש פה. הסיבות ליובש פה הן רבות ומגוונות. ליובש פה השלכות רבות על המצב הבריאותי, נפשי, מצב השיניים ובריאות הפה. במרפאתינו יאובחן מקור יובש הפה על ידי ד"ר טלי שני, מומחית ידועה בתחום אשר תטפל בתופעה ותלווה את מהלך הטיפול בצורה יסודית ומקיפה.

פה שורף או שינויי טעם נגרמים מסיבות שונות ומגוונות ויש לבררן לעומק.  במרפאתינו יאובחן מקור הבעיה על ידי ד"ר טלי שני, מומחית בתחום, אשר תטפל בתופעה ותלווה את מהלך הטיפול בצורה יסודית ומקיפה.

למחלות סיסטמיות רבות ישנו מראה אופייני הבא לידי ביטוי בחלל הפה. מחלות אלו יופיעו בצורה של כתמים לבנים, אדומים, שחורים, אפורים או צהובים ובצורה של שלפוחיות או כיבים. לעיתים הנגעים ילוו בכאב, צריבה או דימום. נגעים חדשים בחלל הפה מחייבים אבחון וטיפול מהיר לשם מניעה של התקדמות המחלה/נגע ושלילת גידול סרטני בחלל הפה.  במרפאתינו יבוצע אבחון מקיף, כולל ביופסיה במידת הצורך .

כאבי פנים ולסתות הן תופעה שכיחה בקרב האוכלוסיה בכל הגילאים ובאות לידי ביטוי בכאבים, תפקוד לקוי, רעשי מפרק (קליקים) ולעיתים אף שינוי במראה הפנים. מקור ההפרעה יכול להיות במפרק עצמו, שרירי הלעיסה והמבנים הסמוכים. אבחון נכון של מקור הכאב על ידי מומחה לרפואת הפה, יוביל לטיפול מקיף ויעיל להקלה על הכאב לאורך זמן ושיפור איכות חיים.

הם שם כולל לתסמונות שונות הבאות לידי ביטוי בתלונות על כאבי אזניים, כאבי ראש, כאבים בצוואר, מגבלה בפתיחת הפה, רעשים ושחיקה במפרק הלסת ופריקות חוזרות של מפרק הלסת. מקור ההפרעה יכול להיות במפרק עצמו, שרירי הלעיסה והמבנים הסמוכים. אבחון נכון של מקור הכאב על ידי מומחה לרפואת הפה, יוביל לטיפול מקיף ויעיל להקלה על הכאב לאורך זמן ושיפור איכות חיים. בהתאם למקרה יישקל טיפול על ידי דיקור יבש.

הידוק שיניים או חריקת שיניים (ברוקסיזם) הינן תופעות שכיחות ומטרידות המופיעות בעיקר בשנת הלילה. תוצאות פעילות לילית זו מתבטאות במראה של שיניים קדמיות ואחוריות שחוקות, סדקים ושברים בשיניים ובכתרים. התופעה עלולה להיות מלווה בכאבי שרירים באזור הפנים והצוואר. סד לילה משמש כבולם זעזועים ומאפשר הרפיה של שרירי הלעיסה והפחתת פעילות שרירית מוגברת, כך גם מגן על השיניים מפני שחיקה נוספת או שברים. הסד מיוצר במעבדה לאחר המלצת הרופאה המטפלת על פי מידה אישית בטכנולוגיה מתקדמת.

סרטן חלל הפה נחשב לסרטן נפוץ יחסית, במקום השישי מבין החולים הסובלים מגידולים ממאירים. המחלה הינה קשה ומגיעה ל- 50% תמותה בתוך 5 שנים. סרטן חלל הפה יכול לפגוע בכל הריריות של חלל הפה: שפתיים, לחיים, רצפת הפה, לשון, חניכיים, חיך ועצמות הפנים. בשלבים הראשונים המחלה תופיעה ללא כאב בצורה של פצע או כתם לבן, אדום או משולב. לכן חשיבות הבדיקה והגילוי המוקדם. במרפאתינו, בכל בדיקה שגרתית אנו בודקים את ריריות חלל הפה ואת צילומי הרנטגן לצורך זיהוי ואיתור מוקדם של נגעים מסוג זה. במידה והתגלה נגע חשוד, אנו ניקח דגימה מאותו הנגע (ביופסיה) אשר ישלח לזיהוי במעבדה פתולוגית. לאחר קבלת התשובה, נוכל לייעץ ולהפנותך לקבלת טיפול במקום המתאים ביותר עבורך.

ביופסיה הינה בדיקה המבוצעת על מנת לאבחן נגע שנמצא ברירית חלל הפה או בעצמות הלסת. הבדיקה מאבחנת את אופי הנגע ומסייעת לרופאים לאבחן את מקור הנגע. בדיקת הביופסיה מבוצעת במרפאתינו על ידי צוות מקצועי והפנייתה למעבדת פתולוגיה אוראלית המתמחה בראש צוואר. בהתאם לתשובת הדגימה יוחלט על תכנית הטיפול המתאימה ביותר.

אחראית תחום

ד"ר טלי שני, DMD, PhD